Silap rumah...

Nak tergelak bila teringat kisah petang semalam. Adik mintak mak dengan Ju tinggal kat rumah dia masa cuti sekolah nih sebab anak-anak dia tak sekolah...jadi dia kata tak payah la mak naik turun tangga ( rumah Ju la tu yg ada byk tangga...ekekekek) .

So Ahad petang selepas balik dari majlis kenduri Anum, anak Kak Normah di Taman Medan, PJ, aku dengan mak berkemas2 la nak pergi ke rumah adik ( tak sampai 5 minit naik kereta..ahaks). Ni bab yg aku malas nih...nak bawak2 macam2 benda...

So malam tu tengok konsert prelude AF4 di rumah adik. Ada lak yg kami teka masuk berjaya gak jadi pelajar AF4...anyway kali ni tak berkobar2 nak tengok pun AF..tunggu saat2 akhir kut ..ihiks.

So pagi Isnin aku pergi kerja cam biasa..patut shift lewat tapi disebabkan aku dah ter"approve"kan cuti staff yg sorang tu ..so aku cover la kerja pagi. Kalau tak sensorang pulak si Hana layan students. Semalam rasa malas yang amat nak buat kerja ..ehehe mana yg perlu jer aku buat ...adehh.

Pukul 5..aku dah siap kemas meja yg tak kemas2 sebab aku suka cam ni ..senang nak cari document yg aku nak...ehehehe. Perjalanan dari Cheras ke Kajang okey jer , tak sesak tapi bila sampai ke jalan Semenyih..aduss...banyak lak kereta..biasa pukul 5 lebih tak banyak kereta dari arah Kajang. Hmmm..cuti sekolah kut ..semua mak bapak ikut cuti pergi jenjalan.

Apapun...berkat kesabaran yang ada ...maka aku pun terus jer laju( tak laju mana pun sbb mengekor lori ...ahaks) sampai jugak aku ke kawasan rumah yang disayangi. Cam biasa la belok kanan..terus...belok kiri...dan tu dia ..no 3 dari tepi rumah aku la tu ...ehehehe ...Sampai depan rumah ..aikk apasal mak tak bukak pagar lagi...aku fikir eh!!aku cakap kat mak aku balik lambat kut pagi tadi?? Aku terus berhentikan kereta depan rumah...Ya Allah!!baru teringat ....ahahaahah mak kat rumah adik arr ...aduss . Nak cover malu ( padahal bukan org tahu aku silap rumah...ehehhehe), aku pun turun dari kereta dan kebetulan tong sampah tersadai kat luar pagar . ( ciss ..org kutip sampah ni tak pernah nak tolong masukkan balik tong ke dlm pagar )...aku masukkan tong sampah ke tempatnya , naik kereta lagi..terus ke rumah adik....ekekek adehhh ...dah terbiasa punya pasal ...hmmm ke pasal aku dah tua ...ahaks !! sabo jer la ek ...

Comments

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah