Kalau nak tahu pagi semalam, pewangi kereta ..alaaa car fragrance yang baru kak long beli tumpah. Cam gini ceritanya. Pagi semalam dalam pukul 6.30am semasa dalam perjalanan ke tempat kerja, kereta dah banyak di jalanraya menuju ke KL. Mak aii...tetiba jer ada satu kereta tu brek, Kak long pun brek la kereta! botol pewangi yang kak long letak kat dashboard tu pun tumbang. Oleh kerana takut pewangi tu tumpah, cepat-ce patla kak long capai botol tu. Payah gak nak capai botol tu sebab tengah memandu. Bila dah dapat pegang botol tu..Kak long pun angkat la nak letak kat tepi...tapi malang betul la ..entah macam mana ...penutup botol tu tercabut! Apa lagi, separuh botol pewangi tumpah atas kain baju kurung. Waaaaa...kelam kabut kejap...pegang stereng sebelah tangan..sebelah lagi capai botol pewangi dan lebih malang lagi..penutup botol tu patah la pulak. Masa tu terfikir nak jer patah balik ke rumah pasal kain dah berbau wangii giler ...ekekekek. Tapi fikir2 balik..ala tak pe la nanti sampai
Hari ini kak long sekadar mahu berkongsi cerita di bawah ini yang kak long petik dari ruangan Dicelah-celah kehidupan di surat kabar Mingguan Malaysia. Ini adalah cerita seorang wanita yang kecewa tetapi telah berbahagia dengan hidupnya sekarang. ``Katanya dia mempunyai banyak pengalaman pahit semata-mata kerana ingin memenuhi hasratnya berkahwin dan mempunyai anak seperti yang dikehendaki oleh ibunya. Tetapi hasrat saya tidak kesampaian. ``Kira-kira 25 tahun lalu memang sukar mencara suami setaraf, begitu juga zaman ini. Malah zaman ini lebih teruk lagi. Yang lulus U tak semestinya dapat suami yang sama-sama lulus U. Nasib baik kalau dapat lulusan diploma, jadi kalau setakat ada kerja tetap itu sudah memadailah. Begitulah dengan nasib saya. ``Setelah sekian lama mencari saya masih gagal, akhirnya bertemu seorang lelaki lulusan diploma bekerja dengan swasta. Persahabatan kami mulanya berjalan baik, tapi selepas tiga bulan saya dapat tahu dia bukanlah lulusan diploma seperti didakwa, c
...ada 2 rasa jer !!! marah dan sakit hati. At times, the challenges of working in a customer service based department are so unbearable. I almost lost my temper this morning and I hate it. Tomorrow is the convocation day and only today she came to the university to clarify this missing book matter with us. It is unbelievable when she told me that she did not get even one reminder letter from us. As usual, the customer does not want to admit her fault and instead she was trying to blaming us. At last, I told her to leave and I will settle the matter with the record office personnel. I do not want to argue since all my suggestions and explanations to get her to pay for the book was ignored. Normally, I will explain and suggest few ways to the users in order for them to settle this matter but today, my mind was so numbed and i was so angry with her attitude. Rasa nak ketuk2 jer ...arghhhhh!!! Is customer always right? For the rest of t
Comments