Doa kebahagiaan


Ya Allah...
seandainya telah Engkau catatkan...
dia milikku tercipta buatku...
satukanlah hatinya dgn hatiku...
titipkanlah kebahagian antara kami...
agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah...
ya Tuhanku Yg Maha Mengasihi...
seiringkanlah kami melayari hidup ini...
ke tepian yg sejahtera dan abadi...
maka jodohkanlah kami...

tetapi Ya Allah...
seandainya telah Engkau takdirkan...
dia bukan milikku...
bawalah dia jauh dari pandanganku...
luputkanlah dia dari ingatanku...
dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku Yg Maha Mengerti...
berikanlah aku kekuatan...
menolak bayangannya jauh ke dada langit...
hilang bersama senja nan merah...
agarku sentiasa tenang...
walaupun tanpa bersama dgnnya...

Ya Allah yg tercinta...
pasrahkanlah aku dgn takdirMu...

sesungguhnya apa yg telah Engkau takdirkan...
adalah yg terbaik utkku...
sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yg terbaik buat hambaMu ini...

Ya Allah...
cukuplah Engkau sahaja yg menjadi pemeliharaku...
di dunia dan akhirat...
dgrkanlah rintihan dari hambaMu yg daif ini...
jgnlah Engkau biarkan aku sendirian...
di dunia ini mahupun di ahkirat...
menjurumuskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
maka kurniakanlah aku seorang pasangan yg beriman...

Agar aku dan dia sama-sama dpt membina kesejahteraan hidup...
ke jln yg Engkau redhai...
dan kurniakanlah kami keturunan yg soleh dan solehah...

Ya Allah...
berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
dah peliharalah kami dari azab api neraka...

Amin...amin...ya rabbal'aalamin...

Photobucket - Video and Image Hosting

Comments

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah