Saturday, July 09, 2011

Persoalannya...

Mereka komen" salahkan pihak berkuasa ..sebab buat macam2 menyebabkan kecoh". Persoalannya..adakah mereka yang memulakan perarakan itu tidak bersalah? tidak menyusahkan orang yang nak lalu lalang? kalau jalan tak tutup...tapi mereka dah penuh kat jalanraya tu tak ke menyusahkan? tak ke menghalang orang berniaga...merugikan. Tercapai ke tuntutan kalau setakat berarak? Hanya kerana beberapa orang yang berkepentingan politik...ramai yang tidak terlibat menjadi mangsa?

Kalau pihak berkuasa biarkan mereka merayau..bersiar2 atau berarak...atau apa sahaja sesuka mereka nak buat ..adakah pasti tidak akan jadi kesesakan jalanraya? tidak ada kekecohan? tidak ada sampah sarap berselerak selepas mereka berarak? ...hmmm apa2 jer laa ...tak berbaloi. Agak2 boleh ke saman mereka untuk gantirugi kepada peniaga2 yang terpaksa tutup kedai ?

 Cukup2 laaa tu...bersihkan diri dan minda lebih baik.

2 comments:

-nita- said...

yep2.sgt stuju ngn kak zue.
polis hanyalah menjaga keamanan.mayb they are overrated buat r/blocks here n there.but then again

"precaution is better than cure"

jgn nnt dah ade bomb meletup2 ade tembak menembak.bru nk terkinja2 panggil polis.hehe

Putih Violet

Kak Zue said...

nite-->u r correct. kalau berusaha mesti semua orang boleh merasa nikmat hidup di malaysia ni...so jgnlah nak mencari masalah. Jangan nak menyalahkan orang ajer. Diri sendiri perbetulkan dulu. Dah elok aman damai...sengaja nak create scene. Tak kira merah ke kuning ke walaupun kelabu sekalipun..siapa yg menyusahkan org lain...akan tidak disukai. Semua hanya utk kepentingan diri jer. Bila dah ada kuasa..silap2 yg berkuasa tu pun akan buat perkara yg akan mengundang protes...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin