Selamat Melahirkan...

Foto yang dihantar oleh Adik kak long melalui MMS setelah ditelefon oleh Nurdini yang tak sabar nak tengok rupa adik dia.



Kelmarin kira-kira pukul 11.30 malam, adik ipar mintak tolong hantar ke hospital. Doktor nasihatkan dia pergi untuk memastikan sama ada baby dah tak sabar nak dilahirkan. Sebelum itu adik ipar tak sedap badan dan cirit birit. Ingatkan terjangkit dari Nu'aim. Suami dia, adik kak long kebetulan baru jer ketika itu sampai ke Kulim Kedah untuk satu mesyuarat keesokan harinya ( semalam).


Aduhai, walaupun tak kelam kabut sangat tapi dalam hati risau, kami berdua jer dalam kereta dan hospital di mana doktor yang menyambut keempat-empat anak beliau sebelum ini agak jauh di Klang..aduhai. Kak Long tak terus menerus nak pecut walau di highway sebab lori2 banyak di tengah malam dan kami selamat sampai kira2 pukul 12.30 malam. isk Iskk pecah rekod kak long sampai ke Klang ikut highway SILK- Seremban-Kl-Kesas dalam masa kira2 35 minit. Khamis tengahari, Adik kak long sampai ke hospital dari Kedah, barulah kak long balik. Baby memang tunggu Abah dia balik kut sebab contraction adik ipar yang agak kuat awal pagi, berkurangan dan doktor kata once the father comes back, then we will rush the mother to labour room, huhuhu induced laa tu kut.


Semalam, 12 November @ 5:40 petang, adik ipar selamat melahirkan baby girl. Kak long pulak smapai jer rumah memang pening kepala sebab tak cukup tidur..ehehe maklum ler tidur kat kerusi di bilik hospital tu mana nak lena, every two hours nurse masuk check heart rate baby dalam perut. Nanti kita update nama anak sedara kak long yang latest ni. Yang paling seronok Nurdini la sebab dia ada kawan..adik perempuan. Selama ini dia kena buli oleh 2 abang dan seorang adik lelaki..ihiks. Ikut rupa macam Aim masa kecik..chubby tapi lepas tu berubah wajah dia

Comments

zue said…
wah best nya dpt anak sedara lagi.

kak long dahlah tak cukup tido tapi masih cergas mengadap computer. siap update citer baru. hidup blogger.
Juezura said…
zue--> hari ni dah kena cergas sebab banyak kerja yang menanti. Lagipun bila dapat berita dah selamat bersalin, rasa lega dan boleh tidur malam tadi. Hari ini bila sampai awal pagi, boleh lah update blog nak share berita gembira tapi tak sempat nak jalan2 ke blog kawan2.
MiSzEniGmA said…
salam..congrates kak zu!
Juezura said…
Nurul-->Thanks :)
Cetusan said…
yes yes, anak saudara,,

mmmm..
Juezura said…
zeqzeq-->dia pulak yg suka...:-)
~Cinta Cukulet~ said…
suka bau baby..wangi susu..hehehe

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah