Monday, December 17, 2007

Kawan baik...


Susah kak long nak katakan di sini tetapi kak long tidak ada kawan baik. Semua kawan kak long adalah kawan biasa. Kak long sendiri merasakan yang kak long bukanlah seorang kawan yang baik, yang sentiasa ada di sisi kawan yang memerlukan. Ini kerana kak long selalu menghampakan permintaan dan undangan kawan-kawan. Kak long boleh berkawan dengan semua orang tetapi hanya sebagai kawan biasa. Orang yang tidak mengenali tidak akan memahami situasi yang di hadapi...

14 comments:

headbanger said...
This comment has been removed by a blog administrator.
AiRynnz said...

dulu ryn punye ramai kawan baik..tp sejak msg2 ramai yg dah kawen...makin lama makin ilang....

mgkin ader benarnya kata org, bila kite jejakkan kaki ke alam perkahwinan, dunia kite agak "sempit"

Noushy Syah said...

Hi Kak LOng...

I'm sure,you have your own good reasons for not being able to accomplish invitations or gathering with friends. As long as you been nice to everyone, I think that's more than good enough...

Some matters are better left unsaid, thus,for not being able to be with friends at certain particular time,will not make you a bad person...priority comes first!
Surely you have explanation for that....

Keep smiling kak long and be happy yea...

DUNIABUDIN said...

kawan baik kita adalah diri kita sendiri, Zura. Bersahabatlah dengan diri sendiri. Ramahlah dengan diri sendiri dan jangan biarkan dia cedera dan menderita...

Nasihat dari Big B....

mama ranggie said...

kak long,
nape ni?may be ade yg nak berkawan ngan kak long tp kak long kot x nampak...

Shahh @ Jaja said...

Kak Long
kawan baik adalah musuh yang paling dekat dengan kita... kenapa? sebab mereka juga yang merosakkan hubungan baik itu...

SERIK...SERIK...SERIK kalau kawan baik sendiri yang sanggup tikam kita dari belakang...

biasa2 udah... semuanya akan under control... hihihi

Zura@Kak Long said...

airynnz-->ada benarnya kata ryn itu. Kalau mereka tidak menjauhkan diri mungkin kita yg merasa kita perlukan jauh dari mereka..ehehe.

Zura@Kak Long said...

Noushy-->Thanks so much dear. Kak Long fikir begitu juga. As long as kak long tidak berbuat jahat kepada kawan2..itu sudah memadai.

Zura@Kak Long said...

Budin-->terima kasih di atas pandangan yang diberi. Zura amat menghargai. Zura adalah zura..eheheh

Zura@Kak Long said...

Eira-->kak long tidak bersedih kerana tidak ada kawan baik. Kak Long pernah ada kawan baik tapi tidaklah sampai sanggup berbuat apa sahaja utk seorang kawan. Lebih rela menjadi kawan biasa kepada kawan2 yg ada sekarang sebab takut nanti bila ada yg tersilap dan terluka akan menyebabkan kesakitan yg amat perit

Zura@Kak Long said...

Jaja-->huhuhu betul kata Jaja...kawan biasa lebih mudah ek..under control..ahaks.

kakLuna said...

kawan baik tu mmg subjektif kaklong..sy rasa sy pun x de kawan baik,,melainkan suami sy..tp itu suami...mmg kene jd kawan baik atas dasar tgjwb.

ada yg sgt faham..tp dia jauh dr kita...ada yg dekat...keluarga pun kenal..tp upanya dia x serasi dgn kita...hmmm..

forumer said...

Salaam alaikum w.b.t.. apa kabar Kak Long? Long time no see

Sedih jugak baca coretan Kak Long tu, isy7. Tp sekurangnya kita ada gak kawan biasa kan, alhamdulillah. Pape pn , yang penting kita mesti selalu ingat, kita masih ada teman sejati yg bersama kita 24 jam sehari, iaitu Tuhan yang mencipta kita, Allah S.w.t :)

Semoga Kak Long n keluarga sihat dan bahagia selalu dan selamanya. Baarokallahu lakum

Zura@Kak Long said...

Luna/Forumer-->Terima kasih dengan pandangan dan pendapat anda berdua. Kak Long amat menghargainya

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin