Contengan Jalanan -Hlovate

Last week ,28    April 2011,  seperti tahun2 sebelumnya sempat pergi ke KLIBF di PWTC. Sambil jalankan tugas rasmi memilih buku utk library, kak long sempat ronda ke booth Jemari Seni. Pusing keliling jugaklah mencari ...ehehhe sebab tak tahu pulak dah dipecah2kan kategori pameran buku kali ini. Akhirnya jumpa juga. Niat memang nak cari buku hasil nukilan Hlovate. Walaupun majoriti pembaca buku Hlovate anak2 remaja tapi mak remaja ni pun sukaaa sangat dgn gaya tulisan Hlovate. Ha ha ha..anakanda Hlovate, mak long amat suka hasil tulisan anakanda. Ceh...macam gaya Hlovate akan baca jer cerita merapu ni...ihiks. 2 tahun lepas, diperkenalkan oleh anak sedara mak long, Iqa pasal buku 5 tahun 5 bulan, dan lepas tu beli tunas..pinjam baca aA+bB dari Iqa dan seterusnya order buku2 yg lain dari JS..huhuhu. 

Now, I have complete set of buku2 Hlovate ...ye haaa!!! Yang dah bacapun( pinjam), last week beli sendiri untuk jadikan koleksi. Sekarang ni rehat kejap dari habiskan i_Fend ...sambil bukak blog yg dah lama bersarang, sambil  siap download ebook http://www.harunyahya.com/en.m_download_list.php?typeId=1&langId=4&pg=2&order=nameAsc Harun Yahya ..ada linknya di tajuk entri ni...cam tak caya , boleh mula mencari semua bahan rujukan yang Hlovate sebut dalam buku dan jumpa!!!

Membaca buku Hlovate menyedarkan diri ini..siapa kita sebenarnya dan seperti juga watak di dalam buku contengan jalanan , mencari erti hidup dan berharap apa yang dirancang dan dilakukan adalah dalam redha Allah swt. 

Comments

zue said…
assalamualaikum kak zue,
byk membaca brtambah ilmu..klu sy byk membeli bacanya kureng...malas je lebih.
Juezura said…
zue-->waalaikumsalam. Amatlah betulnya...membaca menambah ilmu. Kak zu ni kalau membaca yg ringan2 tapi ada ilmunyer bolehlaa tapi yg berat2 sgt tu mmg payah nak fokus.

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah