Monday, November 12, 2012

Gara-gara anak kucing

Kelmarin , ada kucing tak bertuan masuk ke rumah ..terus ke tingkat atas. Tak sedar kucing tu naik tapi sedar dia dah turun. Mak memang tak berapa berkenan dengan kucing....eheheh so kenalah halau. Sekali lagi dia cuba naik ..hah...dah mula suspek yang dia nak sorok anak2 dia kat tingkat atas. Jenuh cari tapi tak  jumpa so terus lupakan.

Tengahmalam, bunyi anak kucing mengiau-ngiau kat tingkat atas..huaaaaaa...kaklong geli dengan anak kucing yang baru dilahirkan...tak sanggup tengok apatah lagi pegang..oh tidak!!!! mak suruh naik tengok tapi kaklong dengan muka toye dan dah mula nak nangis tak sanggup. Ahahahah dah 3 pagi tak tidur2 ...baru nak lena dah bunyi lagi anak kucing tu . Bukak sikit pintu gelongsor kut2 mak kucing akan datang jengah anak dia ...rupanyer hampeh.

Esoknya bangun tido macam zombie...ahahaha tak leh lena punyer pasal. KakLong buka pintu rumah besar2 dan akhirnya mak kucing datang bawa keluar anak dia...Hishhhh rupanyer bukan satu tapi lebih dari satu. Mujur dia dah pindah..kalau tidak tak tahulaa nak suruh siapa keluarkan anak2 kucing tu ...huhuhu. Jenuh satu hal lagi nak bersihkan baju2 yang mak kucing dah buat simpan anak2 dia . Isk isk...

Teringat dulu masa kat kampung, pernah jatuh tangga sebab nak lari bila ada kazen kaklong sua anak kucing kat muka kaklongg...mak!!!!! mengelak sampai tak nampak tangga...apa lagi...huhuhu kaki terseliuh terus....aahhah nangis jangan cerita...ekekekke geli punyer pasal .

Tak tahu laa kenapa ..tapi dengan kucing dah besar tak teruk sangat..boleh lagi usap2....ahahahaha.

Jangan korang sua kan anak kucing kat kak long okay..mmang kaklong sumpahh korang....ekekeke.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin