Monday, February 05, 2007

Warna Surat Cinta


Munah yang baru hendak belajar bercinta, bertanya kepada kakaknya, Salmah tentang maksud warna kertas yang digunakan untuk menulis surat.

Munah : Kak, kenapa akak tulis surat dengan kertas warna hijau muda?"
Salmah: Surat warna hijau muda tu bererti 'aku cinta padamu.'
Munah : Ooo...kalau ketas tu warna biru muda, apa ertinya?
Salmah: Itu melambangkan 'suasana pilu.'
Munah: Warna merah pulak?
Salmah: Maknanya, 'asmara yang membara.'
Munah: Eee..bestnya. Kalau kertas warna putih?
Salmah: Suci,bersih dan jujur.
Munah: Kalau kertasnya warna kuning?
Salmah: Melambangkan 'hati yang gersang.'
Munah: Ooo...macam tu. Kalau merah jambu?
Salmah: Ertinya...'sedang jatuh cinta.'
Munah: Warna kelabu, apa maknanya"
Salmah: Kertas kelabu membawa makna,'hati yang sedang sedih.'
Munah:Kalau kertasnya hitam?
Salmah:Itu namanya kertas karbon...bodoh!

-petikan dari Mastika , Februari 2007-

Photobucket - Video and Image Hosting
*saja2 kongsi lawak ni untuk menenangkan hati yang sedikit kusut ketika ini.Maaf kak long pinta andai tak sempat menziarah ke blog adik2 semua*

9 comments:

Abang Long said...

Anak abang long bertanya: "kertas tekap tu warna apa"

Noushy syah said...

Kak LOng..
kalau merah jambu erti sedang jatuh cinta, kuning bererti hati yang gersang, kalau hitam maknannya kertas carbon..emm kalau warna emas apa maknanya Kak LOng? ngehhh....*cambil garu2 paler*

Zura@Kak Long said...

eheheh ...abg long..kertas tekap tu warna kelabu ler tu ...ihikss...

Noushy~~kertas kaler emas tu namanya cinta menunjuk2 ler tu ...cinta materialistik (ihikss ..ntah betul tidak...tibai jer)

Nziela said...

kak long!! kalo surat cinta kalerpul apa plak??? kih kih kih! sebok jer ziela nie...

Noushy Syah said...

EEEEEEeeeeeeeeee KAK LOng salah..kalau kaler emas tu kan..kan brown gitu, maknanya kertas "kajang" ahakss..yg balut buku tuh ngehhh..

Zura@Kak Long said...

Uikss...ehehehheh terkena arr kak longg...betul gak tu...kertas kajang ek..tapi makna surat cinta atas kertas kajang tu apa?? "cinta murah ke?'ahaks

Zura@Kak Long said...

zielaa....kertas kalerful..cinta pelangi laa gamaknyer ...ahahahah ..cinta skejap jer indah ..ihiks

Noushy Syah said...

Kak LOng..kalau tulis kat kertas kajang tuh..bukan cinta murah..tapi cinta bukan materialistik..tehehhehe..conok kenakan kak Long arinih...hahahhahaa..muahhss cyg Kak lOng...

Zura@Kak Long said...

ahhahahha ..ceh cehhh kenakan kita lagi..nanti dia arr....tubit pp dia ..ahaks . Cinta bukan materialistik..uhukss...sabo jer laa

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin