Balik Kampung

Sabtu -9/9/2006. Setelah berminggu-minggu ...err sebenarnya berbulan-bulan tertangguh nak balik kampung, akhirnya hajat untuk balik kampung terlaksana juga. Walaupun mak tak berapa sihat ( kaki masih sakit), kami bertolak dari rumah pukul 7 pagi dan sampai di rumah kazen pukul 10.30 pagi. Sebenarnya kalau nak diikutkan pukul 9.30pagi dah boleh sampai ke Simpang Empat ( rumah Kak Ina) tapi singgah dulu di Sabak Bernam, ingatkan nak beli sarapan rupanya tapi dah tengok ada kedai kain yang dah buka , dari tengok-tengok ajer kononnya tapi terbeli juga 2 pasang kain....ehehehe..adehh.

Kami tak jadi balik ke rumah petang sabtu sebab kaki mak sakit. Lagipun kalau dah balik ke rumah mesti mak nak kemas itu dan ini jadi kak ina kata tak payah baliklah. Minggu depan dia akan pergi tolong sapu-sapukan habuk di rumah tu.

Esoknya Ahad, 10 /9- kami sempat ke Teluk Intan.Dalam perjalanan,singgah ke warehouse sale kat tepi jalan. Memula masuk kata nak tengok-tengok jer ..tapi tengok dalam gambar (bawah) , akhirnya terbeli juga pinggan mangkuk dan periuk di Teluk Intan..ehehehe ..kalau dah pompuan tu pompuan gak la ..tak leh lari dari shopping. Keluar dari rumah kazen pun dah pukul 11, pilih memilih..pusing2 ...last-last sampai rumah pukul 2.00pm. Pukul 3.30 bertolak balik ke Semenyih. Heran gak..apasal tak cuti panjang tapi kereta bertali arus ..siap jammed lagi tu kat Sungai Buluh. Selalu kalau balik weekend, tak la banyak kereta cam hari ahad lepas. Sampai kat rumah dah 6.30pm. Letih rasanya ... tapi akhirnya tercapai hajat sampaikan baju raya untuk Kak Ina dan Iqa. Sempat pulak Kak Long tempah baju kurung untuk kak Long dan mak sekali..ehehehe .


*Minggu ni sibuk sikit dgn kerja so tak sempat nak jenjalan ke blog kengkawan*

Comments

Noushy Syah said…
Wahhh..dah mula shopping yea Kak Long?Tapi lebih baik shopping awal, sbb org tak ramai sgt senang nak pilih2kan akak? hiks...
Juezura said…
eheheh shopping awal lagi mudah..beli sikit2 sbb tak mo bersesak2 bila dah ramadhan nanti..ihiks

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah