Ramadhan ke 6

Photobucket - Video and Image Hosting
Assalamualaikum wbt.

Hampir seminggu kita berpuasa dan hampir seminggu juga Kak Long merasa teramatlah malasnya untuk mengupdate blog. Kak Long menjadi semakin malas bila line internet kat tempat kerja ada masalah. Kejap ada kejap tak ada. Lagi pulak Kak Long guna wireless connection..kadang-kadang nak access blog yang ada banyak pictures sikit punya slow. Sabar jer la ...ehehe.
Sebenarnya tidak ada cerita yang menarik yang hendak diceritakan. Nanti asyik cerita pasal sahur , pasal berbuka , bosan la pulak nanti adik-adik semua nak membacanya ! .

Cuma ada satu perkara baru di bulan Ramadhan ini. Anak saudara Kak Long yang sulung, Nasyirat Nu'man bersahur di rumah Kak Long di hari-hari bersekolah. Setiap Subuh selepas panaskan lauk dan buat air , Kak Long akan kejutkan Syirat dan setakat ini dia akan bangun dan untuk pujuk dia makan, mak akan suapkan dia. Bila kena suap barulah dia makan dengan laju..eheheh. Manja dia ni ...tapi selalu jugak kena marah bila malas belajar. Teringat dulu masa kecik-kecik arwah Abah selalu suap adik (Abah Nasyirat). Sanggup masakkan apa yang dia nak makan semata-mata nak buat adik selesa untuk berbuka dan bersahur.

Semalam Syirat nak makan ikan bawal( dia sebut ikan sedap) ehehhe . Mak Kak Long tanya " ikan sedap ikan apa "? Adik ipar jawab ikan bawal. So, kebetulan dalam freezer ada ikan bawal, jadi mak gorenglah. Kak Long dengan rela masak sweet and sour pulak ikan bawal tu malam tadi sebelum tidur sebab Syirat kata dia nak makan ikan bawal sos..ihiks. Kelmarin kata ikan goreng, dah tu nak yg sos pulak. Adehh...tapi tak kisahlah asal dia nak berpuasa dan bersahur.

Subuh tadi, bersahurlah kami dengan ikan bawal sweet and sour hasil masakan Kak Long..ihiks..yummy. Maaf la ek..pagi-pagi lagi dah cerita pasal makanan ...ahahahah.

Okey la , sampai masa untuk memulakan kerja. Kak Long cuma nak bagitahu , InsyaAllah malam ini Kak Long akan ikut Adik dan famili balik kampung. Menjadi kebiasaan apabila giliran adik beraya di rumah mertua (raya1-2), dia akan balik ke kampung semasa Ramadhan walaupun sekejap. Kebetulan hujung minggu ini bukan giliran Kak Long bekerja , bolehlah ikut sekali.

Selamat berpuasa untuk semua yang sempat singgah di blog Kak Long.

Photobucket - Video and Image Hosting

*sayang famili,kawan2 blog(walau tak bersua muka).Kalian penghibur dikala lara*

Comments

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah