Friday, June 16, 2006

Bulan Di Pagar Bintang


Gambar ni akak ambik dengan kamera henpon ...jadinyer tak clear la sangat. Malam kelmarin kut Ju ambik gambo bulan penuh ni..cantik sangat. Ju tak perasan sebenarnya yang bulan mengambang penuh malam tu tapi secara tak sengaja ternampak. Sebaik saja sampai ke rumah malam tu selepas habis kerja, kira nak mandi dan solat isyak ler tuh...jenguk kejap kat tingkap bilik...tengok surau dah gelap..cuma lampu-lampu dari rumah di seberang padang yang terang. Itu bangunan yang kelihatan di gambo tu , surau la tu. Bulan mengambang betul2 di atas surau, berpagarkan bintang-bintang yang ingin ku petik( ceh wah...ekekekk cam sampai tangan nak petik) ahak!! Malam tadi aku tengok di dada langit cuma ada bintang2 yang bertaburan..tiada lagi bulan yang mengambang. Maka pungguk pun merayu la kepada bulan..( err...merepek dah akak..tengahari buta ni ....ehehehe)

2 comments:

Mersik said...

Aiseyman cantiknye bulan..
Uiii pokcik tak leh tenguk bulan penuh tuuu aaa..Bukannya takut jadi serigala jadian kekeke tapi err takutt
( ramai2 jawap ) ddiiittiiimmppaa peerasaaaannnn gituuu..kekekek hik hik..alahaiii

Zura@Kak Long said...

eheheh pokcik...rugi Oo tak leh tengok bulan penuh...ekkekeke...timpa dek perasaan tak pe ..jgn timpa dek balak..selisih !! eheheh

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin