Thursday, August 14, 2008

Merajuk ke apa?

Kenapalah agaknya sejak akhir2 ini Nabil, anak sedara akak tu senang sangat merajuknyer. Tegur jer sikit, merajuk. Marah jer sikit, dah marah2 kita balik. Bila dia mintak sesuatu atau cakap sesuatu dan kita kata tak boleh or kita bagi komen jer sikit..dia dah tarik muka masam mencuka..masuk bilik terus kunci pintu.
Kalau sesiapapun lawan cakap dia ..dia lawan balik dan bila dia kalah, dia menangis...isk iskk...susah betul.Kena betul2 berlembut dgn dia ..kalau boleh apa yg dia cakap...jgnlah ditegur...dan akak atau Opah dia kena ikut ambik tahu apa kesukaan dia...aahahah bodek kena lebihh...aduhai.

Kalau dia tgh mood tak bagus, habis adik dia Dini kena belasah( tidak ler sampai berdarah..eheeh tapi menangis jugaklah budak tu). Kalau dengan Abang dia Nasyirat, habis semua teknik taekwando yg mereka belajar dipraktikkan. Yang abang suka mengusik....yang Adik perempuan tak nak mengalah, adik yang kecik sekali selalu jadi tumpuan Opah kat rumah( yer laa dah dia baby lagi..kena monitor lebihlahkan).

Hmm..mungkin sebab dia rasa dia tak dapat perhatian menyebabkan dia jadi macam tu? Yang peliknya kadang Nabil ni paling baik...semua Opah atau mak long dia ni mintak tolong dia akan buat. Dulu perangai dia tak macam ini.

Jaga anak perempuan lebih mudah dari jaga anak lelaki...lelaki lebih nakalnya ...ehehheh ada pro..dan ada kontra dgn pendapat inikan??

1 comment:

wilda said...

ye kaklong, nk jaga anak @ adik lelaki mmg payah ckit dr yg pompuan..hehehe..ish, sbenarnya sy pun xtau, sbb adik2 sy ramai lelaki..adik yg pompuan sy x pening kepala..adik2 laki ni kalo diorng gado x terlawan kite nk hentikannya sbb semuanya gagah2 belaka..silap2 kite yg kena. huhu

nk menegur pun kna betul cara kn kaklong? sy pd 3 adik2 lelaki sy semuanya ada 3 cara utk menegur, dn semua berbeza..sbb perangai masing2 berbeza..:)

mungkin nabil memberontak utk lebih perhatian..atau mungkin ada yg dia berkecil hati tp x tahu nk cerita..?

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin