Monday, August 11, 2008

Puntung rokok

Dalam beberapa hari yg lepas kak long rasa geram bila pemandu kereta d
hadapan kereta k.Long membuang puntung rokok ke luar tingkap.Mereka ni
tak terfikir ke kut puntung yg ada sisa api termasuk ke dlm enjin
kereta ,tak ke bahaya?Kalau tak bahayapun,perbuatan mereka hanya
menambah sampah yg sedia ada.Isk memang tak berkenan betul dgn situasi
sebegini.Kita tak suka apa2 saja yg berkaitan dgn rokok!

--
This entry was posted via mobile email
~Kak Zue~

8 comments:

Tie said...

Salam zue..rasa lama tak singgah..oo gi makan nasi minyak ye.. Kat sini jarang org buat nasi minyak..Biasa nasi putih, gulai kari daging, dan laukpauk org kpg serta ikan kering je..kat johor lagi best..nasi beriani lagi..Tapi..akak tak kisah..apa2 pun akak makan..rezeki mana boleh tolak.. he he..

Kak Zue said...

Tie--> memangpun...apa yg dihidang dek tuan rumah kita makan jer yer tak..ekkeke bukan rumah sendiri nak byk songeh. Dah ada nasi minyak..makan jer laa ..ehehhe.

KAKTINY said...

kita siram minyak gas kat kete diorang.. nak tak kak zue?.. wakahkahhahhahahaha...

Kak Zue said...

Tiny-->ehehheh kalau tiny berani..akak ikut ajer ...ekekeke.

lol said...

yer btol tu kak!! sy sap gak rkk tp nk benti dah...

*puntung tu yg dlm die fiber' sama mcm plastik nak reput mkn masa 400 tahun!!

Kak Zue said...

lol-->kalau dah berhenti baguslah..Teruskan..jgn merokok semula tau!!

Akak said...

Salam Zue...

Uishhh dah la merokok pastu buang puntung rokok sesuka hati dia, takde civic minded langsung!!!

Kak Zue said...

Akak-->itula pasal tu ...kita risau jugak kut puntung rokok tu terbang masuk ke kereta org lain yg ada kat belakang kereta dia, kena puntung rokok tu kat org lain ..dah satu kes naya pulakkan!!

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin