Adakah pengganti?


Idea entri ini datang setelah membaca entri tentang puzzle kehidupan di blog CintaCukelet

Anda membeli jigsaw puzzle yang berjumlah 1000 keping. Apabila 999 kepingan puzzle telah berjaya dicantumkan, tiba-tiba ada satu ruang kosong di tengah cantuman dan habis keliling mencari tidak berjumpa jumpa. Adakah anda terfikir bagaimana boleh terjadi, apakah rasa hati anda dan dimana nak dicari kepingan ke 1000 itu?.
Adakah anda terasa hidup ini tidak akan pernah "perfect" dan cantik secantik puzzle yang kita beli.

Entri ini adalah entri auto posting. Saya sibuk menginterview calon-calon staff hari ini. CC..sorry ek cedok idea ..eheheheh.

Comments

kaklong said…
kaklong, hidup mmg mcm puzzle, semakin hari kita akan jumpa satu persatu bahagiannya, kalau kita sabar dan bersyukur dgn apa yg ada, pasti akan jumpa semua bahagiannya, insyaAllah..bergantung kepada bagaimana perspektif kita melihat apa yg berlaku. :)
~Cinta Cukulet~ said…
hehe...soklan yang kak long tanya hari tu ya..kalau saya tak jumpa kepingan yang ke 1000 tu...mungkin sebab belum tiba masanya utk saya jumpa kot heheeee
Juezura said…
kak long-->Terima kasih sudi singgah dan komen. Betul, kita mesti bersabar dgn apa juga kepingan kehidupan yg kita dah jumpa. Kalau kita rasa dah nak sempurna tapi tak sesuai atau hilang pula, maka kita boleh bermula dgn gambar puzzle yg baru kan? ehehehe
Juezura said…
CintaCukelet-->eheheh betul..betul betul..mungkin belum sampai masanya kita boleh siapkan puzzle itu, sebab itu kita kehilangan satu keping puzzle itu.

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah