Monday, August 27, 2007

Mudahkah memaafkan?


Memang bukan mudah untuk memaafkan orang yg telah melukakan hati
tetapi hanya dgn memberi kemaafan hati akan merasa lebih tenang.

Bersetujukah anda dengan ungkapan ini?apa pula kata anda?

Kak long mengaku kak long amat payah utk memaafkan seseorg yg telah melukakan
hati ini.walaupn skrg kemarahan telah reda namun semua peristiwa yg
menyakitkan hati masih kemas di dalam lipatan memori. Kemaafan adalah
dendam yang terindah?

4 comments:

Anonymous said...

Baru tergerak hati nak tinggalkan jejak w/pun dah lama dok intai2 blog ni . Blog yg sgt menarik dgn bhs yg santai n selamba . Ditambah pula dgn 'wajah baru', sejuk mata memandang . Terus terang sy katakan bhw sy ni seorg yang cepat marah n beremosi ttp cepat sejuk . Sy mudah memaafkan org lain w/pun hati ini berkali2 diguris luka krn jiwa akan lebih tenang setlh memaafkan . Selagi sy tidak memaafkan seseorang tu , sy berasa seolah2 menanggung satu beban yang amat berat n tak lena tidur . Tapi setiap org lain pendiriannya n mrk ada alasan tersendiri utk bersikap demikian .

~ Ila ~

Zura@Kak Long said...

Ila ...terima kasih kerana sudi singgah. Kak long juga sebenarnya cepat sejuk tapi kak long sukar mengikis rasa sakit hati tu tapi kak long buat2 lupa jer utk teruskan hidup.

Noushy Syah said...

Sorry seem to be the hardest word...
Bole memaafkan tapi sukar melupakan..

Zura@Kak Long said...

Noushy-->indeed. Memang sukar memaafkan tetapi amat mudah memohon maaf.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin