Wednesday, September 30, 2009

Sebelum Raya

Hari ini pun entri kita layan gambar2 sebelum hari raya hari tu ek..ehehe kita imbas kembali
Kelongsong ketupat

Nabil nak belajar isi beras dalam kelongsong



Huhuhu marak api merebus nasi impit


Merebus ketupat la pulak


19 Sept-Rendang hati/limpa dan ayam masak kicap palembang atas dapur


Sambal tahun..favorite kami ..ehehehe
Nur Dini yang rajin tolong mama dia isi kuih dalam bekas kuih

Huhuhu Opah cakap apa ntah kat cucu2 dia

Kalau sesiapa tak kenal ini apa...ada masalah namanya..ahaks

Ini apa adik-adik?

Ini lauk berbuka pada 18 September . Kurma Ayam

Rendang tok ..mak masak awal sebab tak nak kelam kabut ..ihiks

17/9- sebelum balik ke kampung..dah sedia semua barang nak masuk dalam kereta

Boleh kata sebuah dapur tu mak angkut balik kampung sebab tak nak kecuh2 beli kat kampung

7 comments:

Abang Long said...

Salam Syawal.

Pernah makan ketupat pulut daun palas ?

Ainil said...

kak zu..byk nye masak! meriah. Sambal tahun tu biasenye org jawa punye masakan kan? Dulu ms nenek sihat dia yg slalu msk.

Kak Zue said...

Abang Long--> saya pernah makan ketupat pulut daun palas tapi tak pernah la buat sendiri :)

Kak Zue said...

Ainil-->betul ...sambal tahun ni biasanya orang jawa jer yg masak...tak payah sgt nak masaknya.

en_me said...

ammvoiii.. raya sakannns tok

zue said...

alamak rendang tok....sedapnya.

mcm2 nak dibawak bila balik kg...klu boleh tilam2 nyer skali.

Zyma Saad said...

Wahhhhh,sakannyer Akak beraya!!!

Best...best. :)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin