Bahagia itu ...

...ada di mana-mana. Walau tanpa cinta seorang insan bernama lelaki kita boleh berbahagia. Kita perlu cinta. Ya! tidak dinafikan hakikat itu tetapi kita tidak perlu terdesak jika tiada cinta datang bertandang. Cinta dariNya sentiasa ada dan tidak akan berakhir sehingga ke akhir hayat. Tiada maknanya jika cinta diterima tetapi ada agenda yang tersirat di sebalik. Mungkin ada sekelumit rasa terkilan dengan insan-insan yang mencarik luka di hati kita namun semuanya wajar kita jadikan teladan. Apa yang pasti cinta dariNya mampu membuat kita bahagia. Bahagia itu ada dihati kita. Bahagia kita bersama keluarga , bahagia kita bersama sahabat. Percayalah.

Comments

AiRynnz said…
jika bahagia itu sebuah kepingan puzzle yg dicantumkan menjadi bentuk hati...ryn ingin setiap bentuk itu diberikan pada kak long agar kak long bahagia selalu :)
Qaseh Bidadari said…
kak long,
bahagia tu sukar di ungkapkan...
tp dimana2 ade kebahagiaan jika pandai menilai erti bahagia...
x semestinya ade bf disisi...
Juezura said…
Airynnz-->huhuhu syahdu betul ungkapan kata2 ryn tu ..eheheh terima kasih yer.
Juezura said…
Eira--> Terima kasih yer :)
Noushy Syah said…
Happiness is a choice we make.It is a choice that comes from feelings or emotions, choose to be happy by doing things that will change your behaviour into something that will make you feel better about your existence.The positive thoughts, behaviours and actions we do, come back to us in many ways....thus will make you feel 'bahagia'...it's a bonus if you are having a compatible partner or spouse but that's not the end of the world if you don't.

You have all the love and support from family and friends around you and the greatest HE is always there for you, during good or bad times...

All the best and with all my love to you kak Long.Take care.
Anonymous said…
Cinta pada manusia, manusia akan mati dan mengecewakan kita . Cinta pada Allah, ianya akan kekal abadi krn kasih sayang-Nya kepada kita tak pernah berbelah bagi w/pun kdgkala kita kufur akan nikmat-Nya .
Abang Long said…
Ya, terasa bahagia, bila ada teman blogger yang mendo'akan kesejahteraan kita. TERIMA KASIH kak long

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah