Sepetang di Lumut pada 080208



Baru sehari cuti tapi dah bosan duduk terperap di rumah kazen, jadi pada hari jumaat yang lepas kami jalan-jalan ke Manjung. Memula singgah ke Giant ..saja2 singgah dan kazen akhirnya beli beg baju utk Iqa bawak balik ke Balik Pulau. Ingatkan nak pergi ke pantai Teluk Batik tapi tak jadi memikirkan betapa sesaknya di situ tahun lepas dan akhirnya kami ke Lumut. Konvoi 2 kereta. Kazen kak long dgn hubby dia.



Jangan tengok orangnyer..tengok gerbang tersusun tu...

Walaupun kak long dgn mak tak berapa sihat, eheheheh kami redah jugalah jalanraya yang penuh dengan kenderaan bertali arus. Coastal road atau jalan pesisir pantai yang menghubungkan Selangor dan Perak dan juga negeri2 di utara semenanjung memang sentiasa sibuk dan sesak dimusim cuti perayaan . Sesiapa yang pernah lalu di Simpang Empat, Hutan Melintang( rumah kazen tak jauh dari situ ler), mesti pernah rasa jammed di persimpangan lampu trafik kat situkan?? kan?? eheheheh sabo jer ler. Berderet kereta nunggu giliran, tambah sesak bila ada org KL yang potong Q ..ekekekk termasuklah orang2 tempatan ( tak termasuk kak long..ahaks).



Lumut waterfront & Mak


Iskk ..melalut pasal sesak ler pulak..ehehe sesak kat jalan..sesak juga kat Pekan Lumut...giler punyer sesak..sampai tak ada tempat letak kereta ..semua "FULL" . Kat jeti nak pergi Pangkor lagi ler sesak ..huiyooo kak long pusing keliling jerlah pekan Lumut tu ...dan akhirnya berhenti di hujung Lumut Waterfront yang terletak kira2 2km dari pekan Lumut..ahaks sini jer yang ada tempat letak kereta yang kosong tapi malanglah tak ada kedai souvenir kat situ..ciss! maka bergambolah kami ditepi jalan itu..ahaks!



Kak Ina dan kaklong


Iqa nak beli souvenir ..eheheh tapi tak larat nak menapak ke pekan sebab panas terik.Walaupun panas terik..kami berdua sempat jugak posing tu ..ahahahah. Lain kali la ek Iqa kita pergi lagi..bukan jauhpun...sejam lebih sikit dah sampai.Nanti cuti sekolah kita pergi ok.

Shafiqa dgn sauh gergasi

Kalau nak datang cuti-cuti di Pulau Pangkor sila datang di bulan2 di mana bukan cuti sekolah dan bukan cuti perayaan...eheheh kecuali jika anda suka dengan kemeriahan dan kesesakan itu. Jemputlah datang ke Perak.

Comments

Farah Deen said…
K.LONGGGGGGGGGGGG datang Balik Pulau ke weekend lepas? apasal tak cakap??????? isk, kalau tak, boleh sangat la jumpa makan CKT! you were here on the weekends ke? ambik shafiqa balik cuti kan?
Faizah said…
ishk..lama jugak x p jalan Pulau Pangkor..Lumut pun sma..byk dah berubah nampak..
mad redo1 said…
memang tak suka jenjalan masa cuti-cuti ginih, tapi kalu dah ikut orang punya rancangan terpaksa jelah redah... hehehe... lumut masuk gak dlm alternatif jenjalan baru2 nih tapi tak jadi...
Noushy Syah said…
Definitely another gr8 place to be...
Nice pics Kak Long..
Qaseh Bidadari said…
rajin kak long jenjalan ek?

best gak kat sana kan?
Rumah Kuning said…
DAh lama tak gi Lumut.Bestnye Pangkorrr...
natrah said…
kak long..hubby and me mmg tak akan pegi holiday during PH or school holiday...sesak, serabut,kotor..emmm mcm2 lg lah..tp now anak kecik2 lg ok lah..bila dh sekolah,no choice or else anak kena ponteng sekolah pulak...anyway Lumut is a nice place..Pangkor lagi lah best kan..
kakLuna said…
eh..cantiknya pintu gerbang tu..cam frame laks...sy ni kan kak long...nak citer...hmm..hmm..sy kan..x penah le sampai pulau pangkor lagi..takat lumut je...teruk tak sy ni?nama je org perak..hik hik hik
Anonymous said…
comelnya sist yg ada byk siput2 tu...ades jeles la plak ;) teringin nk p

Popular posts from this blog

What is A Febrile Fit or Febrile Convulsion

Kes Pewangi Tumpah