Saturday, September 08, 2007

Pagi ini..

...hati terasa suka bila melihat pokok mangga yang ditanam telah berbunga!! eheheh walaupun kena tipu dek penjual anak pokok tu semasa membelinya 5 thn lepas..akhirnya berbunga juga pokok ni. Nyaris tak kena tebang!! mak kata kalau pokok ni tak berbunga dlm tahun ni mahu kena tebang ...ekekek buat semak jer ..ahaks!! takut kut pokok ni dengar mak cakap cam tu!!. Iyerlaa ...pokcik yg menjual kata pokok ni akan berbuah dlm masa 2 thn..ni dah 5 thn baru berbunga...ahahhaa...sabo jerlaa. Baru berbunga...belum tentu jadi buahnyer lagik!! tunggu jer laa .




...lebih indah bilamana melihat pokok orkid yang indah berbunga. Pokok orkid ni kami dah tanam hampir sama dengan pokok mangga di atas tapi hanya baru-baru ini ajer dia mula berbunga lebat..huhuhu 5 thn jugak!! . Sekali dia berbunga hah..ada lebih 20 tangkai sekali keluar dari celahan daun2 orkid..sukanyerrrr tengok bila tangkai bunga berayun ditiup angin.


....lebih berseri halaman rumah bila bunga-bunga raya mula berkembang mekar bercahaya disinari sinar mentari pagi. Titis embun masih tertinggal di daunan dan kelopak bunga.




7 comments:

sitilina said...

orang kata kan kak long, kalo kita ckp kat pokok tu kita nak tebang ia, mesti dia berbuah. hehe. tau takut~
:P

Noushy Syah said...

Very nice!! LOve that hibiscus!

Quite green hands are you?

sayda said...

tumpang suke gak la.
hehe. glad that u r happy.
:)

Zura@Kak Long said...

sitilina-->huhuhu..lepas ni harap kak long boleh post entri gambo bah mangga tu pulak..ahaks

Zura@Kak Long said...

noushy-->ehehhe not me alone. Combination of my mom's hand and myself. Huhuhu kita tlong2 taruh baja jer ...ekekeke

Zura@Kak Long said...

sayda-->terima kasih :-)

aria ayumi said...

orkid cantek!! i like it. i like it. ahak2. :D

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin